SERVER:
Administrator / Heslo-Bakuadmin171925!
Učitel Pedro / ucitelpedro / Peckox12
Admin Pedro / adminpedro / Peckox12
Ucetni Pedro / ucetnipedro / Peckox12
Jidelna Pedro / jidelnapedro / Peckox12
Zak Pedro / zakpedro / Peckox12
KERIO ADMIN / Admin / Bakuadmin171925!
KERIO ADMIN 2 PRO DOMÉNU / adminkeriopedro / Peckox12
Kerio Učitel Pedro / ucitelpedro / Bakukerio171925!
Kerio Admin Pedro / adminpedro / Bakukerio171925!
Kerio Ucetni Pedro / ucetnipedro / Bakukerio171925!
Kerio Jidelna Pedro / jidelnapedro / Bakukerio171925!
Kerio Zak Pedro / zakpedro / Bakukerio171925!
Thunderbird ucty jsou propojeny s Keriem
Cerberus Admin / Administrator / Bakucerberus171925!
Cerberus Učitel Pedro / UcitelPedro / Bakuucitel171925!
WordPress admin / pedrowordpress / Bakuwordpress171925!
WordPress 2 uživatel / ucitelpedro / Bakuwordpress171925!
KLIENT:
Administrantor / Jmeno:Klientadmin / Heslo-Bakuadmin171925!
Cebrerus FPT (server) + WinSCP (klient)
Kerio (server) + Thunderbird (admin)
PDFCreator (server- sám) / na klientovi sdílený
WordPress (server sám)
XAmpp (server – sám)
Cobian (sám na serveru i na klientovi) / záleží podle zadání
Antivitus (Ariva) – U VŠEHO
ZAČÁTEK
Windows 10
-Klikneme na modrou ikonku New
-Nevyplníme ISO (zatím)
-VŽDY ZVOLÍME PRO (KVŮLI OFFLINE MOŽNOSTI)
– Nastavit pro OSOBNÍ POUŽITÍ
– Offiline account, Limited experience
– U vyskakovacích modrých oken po instalaci a přihlášeních ohledně networks dávat “ANO”
– Nastavit IP adresu (otevřít nastavení sít a internet, změnit možnosti adaptéru, vlastnosti, IPV4, použít následující IP adresu – 192.168.0.10, kliknout na masku, OK
– Přejmenovat počítač ! (tento počítač, vlastnosti, přejmenovat počítač), restart
– Nastavit VirtualBox na VNITŘNÍ SÍŤ
– Jít do programu Firewall v programu Windows defender s pokročilým zabezpečením
– Jít do programu Firewall v programu Windows defender s pokročilým zabezpečením, následně dát “základní diagnostika sítě ICMPV4-in/out” – jedno je privátní, jedno je doména //// ISCSI (TCP-IN – na serveru je jednou, na klientu 2x)
Windows 2022 SERVER
-Klikneme na modrou ikonku New
-Nevyplníme ISO (zatím)
-VŽDY ZVOLÍME STANDARD DESKTOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
– U vyskakovacích modrých oken po instalaci a přihlášeních ohledně networks dávat “ANO”
– Nastavit IP adresu (otevřít nastavení sít a internet, změnit možnosti adaptéru, vlastnosti, IPV4, použít následující IP adresu – 192.168.0.1, kliknout na masku, OK
– Přejmenovat počítač ! (tento počítač, vlastnosti, přejmenovat počítač), restart
– Nastavit VirtualBox na VNITŘNÍ SÍŤ
– Jít do programu Firewall v programu Windows defender s pokročilým zabezpečením, následně dát “základní diagnostika sítě ICMPV4-in/out” – jedno je privátní, jedno je doména //// ISCSI (TCP-IN – na serveru je jednou, na klientu 2x)
——–
– Na serveru nainstalujeme active directory (jen se proklikat a zadat asi na 4 okně active directory domain services, nic dalšího zde měnit nepotřebujeme)
– Povýšit server na řadič domény (třetí / poslední možnost jen s oknem pro doménu), heslo na druhém okně není důležité (např. Bakuadmin), zbytkem se proklikáme, po instalaci by se nám server měl *automaticky* restartovat.
– Teď vytvoříme org. jednotky, skupiny či uživatele v active directory (např. SKOLA vytvoříme přímo v “brezsky.local” v active directory)
-!!VŽDY ODŠKRTNOUT POLÍČKO OHLEDNĚ OCHRANY PŘED SMAZÁNÍM!! – Je to zbytečné-
– např. UČITELÉ, ŽÁCI, UČETNÍ, ADMINI, JIDELNA –
– Dále vytvoříme uživatele –
– Až bude vše dokonáno, admina v AD povýšíme na admina. To uděláme tak, že na něho klikneme pravým, dáme vlastnosti, je členem, přidat “Administrators”, “Domain admins”, potvrdit, ok, zavřít
– Připojit klienta do domény: (otevřít nastavení sít a internet, změnit možnosti adaptéru, vlastnosti, IPV4, u druhé části okna zaškrtnout “upřednostňovaný server DNS” – tam zadat IP serveru.
-Dále půjdeme opět u klienta do “tento počítač”, “vlastnosti”, vlastnosti systému, Název počítače, “změnit”, v sekci “je členem” zakliknout “doménu” a napsat doménu “brezsky.local”, zadat přihlašovací údaje k administrátorovi serveru a jsme tam, následně se nám PC restartuje (pokud ne, musíme ho restartovat my), můžeme se následně už přihlásit přímo na někoho z domény (adminpedro, zakpedro, atd.)
– Na adminu dát do disku “C” domovskou sloužku “HOME”. Vlastnosti, možnosti, rozšířené sdílení, sdílet složku, následně dát ještě k tomu “oprávnění”, odstranit “everyone” a nahradit je “authenticated users” + !povolit jim část “změnit”!, potvrdit
– Následně půjdeme opět do vlastností složky Home, tentokrát se přesuneme na třetí položku “Zabezpečení” a zde přidáme všechny uživatele (adminpedro, zakpedro atd.) – admin má všechny práva, žák i ostatní má jen ty, co jsou tam již přidané deafultně.
– Následně zůstaneme ve stejné sekci “zabezpečení”, “upřesnit”, “zakázat dědičnost”. Následně se dvojklikem dostaneme do složky, dáme povolit admin. práva a jsme ve složce.
– Teď do šložky HOME vytvoříme další běžné složky pro jednotlivé stejné kategorie, jako předtím (UCITELE, UCETNI, ADMINI, ZACI, JIDELNA)
– Následně těmto složkám přidělíme jednotlivé uživatele. Půjdeme do active directory, klikneme např na (Admin Pedro), dáme vlastnosti, Profil, zda vybereme např. disk “M” a připojíme cestu v následujícím formátu (teď zde budou obrácená lomítka) “\\server-brezsky\HOME\Admini(složka, kterou jsme si v HOME vytvořili),\%username%
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DÁVAT VŠECHNY UŽIVATELE DO STEJNÉHO DISKU (AŤ JE TO ADMIN, ZAK, JIDELNA), VŠECHNY V TÉTO SEKCI DÁVAT DO STEJNÉHO DISKU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
– Stejný proces udělat pro všechny ostatní
JAKO DALŠÍ BUDE MAPOVÁNÍ JEDNOTEK
– Správa zásad skupiny
– Rozkliknout naši doménu (brezsky.local), domény, opět brezsky.local, SKOLA, vytvořit nový objekt zásad skupiny (1 možnost), zadáme název (např. mapování), klikneme na vytvořený objekt pravým tlačítkem a dáme upravit, “Konfiugurace uživatele”, “Předvolby”, “Nastavení systému Windows”, “Mapování jednotek”, “nová položka”, “mapovaná jednotka”
– Zde dáme mezi lokaci opět obrácená lomítka: \\server-brezsky\HOME (JEN TAKTO)
– Dáme zvolíme náš DISK, který jsme používali v minulé sekci (současně to byl disk M), a dole zaškrtneme 2x poslední možnosti (show all drives, show this drive)
– Současně se přihlásíme na klienta a zjistíme, zda se nám disky ukazují
POKUD ANO, CELÝ PROCES MŮŽEME OPAKOVAT ZNOVA (TENTOKRÁT NE DOMOVSKOU SLOŽKU HOME, ALE SKOLA)
-U SKOLY DÁME NAPŘ. “ZADANI”, “VYLETY”
-Nyní klikneme u složky “ZADANI” na vlastnosti, sdileni, rozsirene moznosti, sdilet tuto slozku, pak zde ještě zůstat a kliknout na opravneni, vymazat everyone, pridat opet authenticated a zaskrnout navic “zmenit”.
Pak opět půjdeme zpět do vlastností, jen se překlikneme na zabezpečení, dáme edit a přidáváme jednotlivé uživatele (zak, jidelna, admin) a opet pridavame patricna opravneni (adminovi vse, zbytku deafult)
JELIKOŽ SE JIŽ NEJEDNÁ O DOMOVSKOU SLOŽKU, ALE JEN O ŠKOLU, PŘIŘAZOVÁNÍ U ACTIVE DIRECTORY JIŽ PROVÁDĚT NEBUDEME A JDEME ROVNOU NA MAPOVÁNÍ
U TOHOTO STYLU MAPOVÁNÍ JE ZDE OPROTI HOMU JEDNA ZAJÍMAVOST. KDYŽ PÍŠEME CESTU, NEPÍŠEME SKOLU, ALE ROVNOU SLOŽKU CO V NÍ JE, TUDÍŽ:
Zvolíme disk S (jako Skola) a dole opět zvolíme “Show this drive” a “Show all drives”, dále dáme použít a OK, opět na klientovi zkusíme, zda vše funguje
DÁLE JDEME NA DHCP:
-Správce serveru
-Přidat role a funkce
-Proklikat se (jen přidat na 4 okně DHCP), proklikat se (nic dalšího neupravujeme) a instalovat
– Po instalaci zvolit “dokončit konfiguraci DHCP”
– Dále se jen proklikat a zavřít (nic upravovat nemusíme)
VYTVOŘIT OBOR DHCP:
– ve Windowsu si vyhledáme DHCP, klikeneme na aplikaci DHCP
– Kliknout na náš server, pravé kliknutí na IPV4, nový obor, zadat jméno
– Jako startovací IP adresu si můžeme zvolit IP klienta (v našem případě 192.168.0.10) a konečnou dáme např + 10 (192.168.0.20) – případně to bude v zadání, zbytkem se proklikáme, u druhé nabídky IP adres již nic nezadáváme.
– Následně půjdeme na klienta, možnosti ethernetu, vlastnosti, IPV4 a u obou možností zaškrtnou (získat IP automaticky a získat DNS automaticky), dále si to zkontrolujeme tak, že dáme OK, klikneme dvojklikem na ikonku počítače -ethernet-, dáme details a zde bychom měli vidět adresu DHCP (možná i DNS) serveru stejnou, jako náš server (192.168.0.1)
OMEZENÍ MÍSTA (KVÓTY)
– Na serveru půjdeme do správce serveru, souborová služba a …., sdílené složky, scrollneme dolu na “kvóta” a nainstalujeme
– Následně se jen proklikat a kliknout na “nainstalovat”
-Instalační okno zavřeme, v levé horní tabulce vybereme, co cheme omezit (př. home)
– Následně zvolíme “konfigurovat kvótu” (ve stejném okně jako jsme scrollovali dolu) a nastavíme
– Na klientovi bychom ten daný disk / tu danou věc měli vidět omezenou (klikneme na omezený disk, dáme vlastnosti, tam je vidět celková kapacita)
Následně na druhém PC nainstalovat Cobiana
– Připojíme do obou Virtualů “maturita-new”
– zvolit v instalaci (auto start for all users), zbytek proklikat, chyby po instalaci si nevšímejme (je to jen volume / installation log)
– otevřeme aplikaci v levém dolník rohu
– pluskem vytvoříme backup
– source je to, co cheme sdilet
– destination je to, kam to chceme sdilet (na jiny PC), takže klikeneme na manual a zadáme cestu ke složce, kde chceme backupy mít (v našem případě \\192.168.0.10\Backups) – (NEBO DISK – v našem případě “\\192.168.0.1\Y“) NADMĚRNÉ SLOŽKY SE OPĚT NEŘEŠÍ
!!!!!!! TEĎ POZOR PEDRO !!!!!!!!! ABY TI TO FUNGOVALO, MUSÍŠ TU SLOŽKU (NEBO DISK) BACKUPS SDÍLET, TO ZNAMENÁ: DEJ VLASTNOSTI BACKUP, SDÍLENÍ, SDÍLET TUTO SLOŽKU, POTVRĎ, ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI, OPRÁVNĚNÍ, ZMĚNIT EVERYONE NA AUTHENTICATED USERS A OPĚT JIM PŘIDĚLIT “ZMĚNIT”, DÁLE VŠE POTVRĎ, OK, ZAVŘÍT.
– Chyby při backupy u VOLUME SHADOW COPY SI NEVŠÍMAT – S TÍM NIC NEUDĚLÁME
– DÁLE OPĚT VE SDÍLENÍ DÁME ZABEZPEČENÍ, PŘIDÁME ADMINA PEDRA, DÁME MU VŠECHNY OPRÁVNĚNÍ, NAOPAK ŽÁKOVI PEDROVI PŘÍSTUP ZAKÁŽEME, ATD.
– Mělo by to fungovat
(TIPY: U compression dát .ZIP
– Šifrování je v té stejné sekci)
Dále nainstalujeme Aviru na klienta (na server ne, je to placený a nepustí nás to přes instalačku):
Avira (jen na klientovi)
– klikneme na první ikonku, spustíme instalaci
– překlikneme si na “custom” instalaci !!!!
– install “avira free antivirus”
– dále se proklikat
– další okna proklikat
– u všeho ostatního se jen proklikat (typy virů nehcat na deafult – pokud v zadání není uvedeno jinak)
– zkusit scan
– nastavení dle zadání (případně žádný navíc)
– konec
Dále zprovozníme PDFCreator:
PDF Creator – instalovat 1.7 (kdyby tam byl peer to peer, tak zkusit 1.5.1)
-Vždy dát expert settings
– zaškrtnout server installation a možnost XP/2003
-Dále proklikat
Po instalaci:
– set as deafult printer
– printing properties / general / print test page
– vlastnosti tiskárny / sdílení / sdílet tuto tiskárnu / vytvářet tiskové ulohy / zobrazit v adresari (ZAŠKRTNOUT VŠECHNY TŘI RADIO-BUTTONY)
– Pak půjdeme na klienta, vyhledáme tiskárnu, POTVRDÍME INSTALACI DRIVERŮ, dáme ji jako deafult printer a zkusíme vytisknout test page
V případě, že bude nutné jít do registrů (vždy tam, kde máme původní PDFCreator – např. server)
-Registry editor
– Computer / HKEY Local Machine / System / CurrentControlSet / Control / Print
– přidat nový DWORD (32 bit) s názvem RpcAuthnLevelPrivacyEnabled
(Následně zkusit na nefunkčním PC znovu vyhledat – pokud nám to nepůjde, tak vyhledat přes průzkumník IPserveru a zkusit najít tiskárnu – měla by tam být sdílená, následně kliknout na otevřít, nainstalovat drivery, atd.)
– Set as deafult printer
– Print Test Page
– Následně každému uživateli přiřadit PDF tiskárnu v kontrolních panelech (najít / nastavit jako výchozí)
Instalace Keria:
Complete
Heslo k adminovi ke Keriu
Email domain! (brezsky.local)
server.brezsky.local se nechává
– Následně nastavit firewall pravidla pro PROGRAM (+ název)
– u příchozího i odchozího nastavit na “povolit připojení” (u odchozího si na to dát pozor a taktéž nastavit na povolit připojení)
– Kerio se spuští stylem “administrator console” v hledání Windows
Po spuštění v Keriu:
1. Konfigurace
2. Filtrování obsahu
3. Antivirus
4. Vypnout McAfee (kliknout na “použít” vždy !!!)
5. Následně překliknout na SMTP server a dále kliknout na OpenRelay (použít !!!)
Jak udělat nového uživatele v Keriu?
1. Překliknout na “nastavení domény”
2. Zvolit “uživatelské ucty”
3. Vytvořit nového uživatele
4. Nastavit přihlašovací jméno a celé jméno
5. !!! na 5.straně u vytvoření uživatele ve složce “práva” – u admina zaškrtnout “přístup pro čtení a zápis” a “tento uživatel má právo spravovat veř. složky”
— u normálního uživatele nechat odškrtnuté (nemá přístup ke správě)
6. Dále jen proklikat
Nyní importujeme uživatele z Active Directory:
1. V sekci “uživatleské účty” v Keriu vpravo dole klikneme na importovat, “importovat z adresářové služby”
2. Do sekci “jméno domény active directory” zadáme název naší domény: brezsky.local
3. V sekci importovat ze serveru zadáme IP adresu našeho serveru: 192.168.0.1
4. Přihlásit se jako uživatel: zadáme našeho administrátora ze serveru
4. Heslo – zadáme heslo administrátora přímo ze serveru
(zabezpečené připojení dávat nemusíme)
5. Vybereme všechny uživatele kromě admina na serveru (zak, jidelna atd.)
6. Nyní všem přidaným musíme změnit heslo
7. ověřování překlikeneme na “interní databáze uživatelů” a nastavíme heslo
7. Následně se překliknout na stahování POP3 schránek
8. Přidat
9. u záložky POP3 server zadat jen !!!!! “localhost” nehledě na jméno domény
10. Pop3 uživatel je jméno uživatele s těmi malými písmeny (vždy se tam dával před chvílí vytvořený admin z KERIA !!! -adminkeriopedro-)
11. Zadat heslo
12. Dorušit na adresu (vybrat toho daného POP3 uživatele -adminkeriopedro-)
Následně musíme vyzkoušet, zda to funguje
1. Klikneme na Edge
2. Zadáme jakožto URL localhost
3. přihlasíme se na POP3 uživatele (pak se můžeme přihlásit i na ostatní -adminkeriopedro-)
4. Nechat při přihlašování zaškrtnuté “plnohodnotný”
5. Dále si zkusit mail sám sobě (svůj mail zjistíme na Edge stránce Kerio – jako email od seznemu – uvodni stranka vlevo nahore)
6. Následně zkusit běžnému uživateli poslat mail – pokud to funguje, vše je super a můžeme se přesunout na Thunderbirda u klienta”
Thunderbird:
1. standardní nechat a jen instalovat
2. firewall u thunderbida (PRO PROGRAM – prichozi i odchozi – u všeho povolit připojení – jako u keria -)
3. Přihlásit na admina emailem i heslem z Keria!!!
4. Na dašlí stránce kliknout na RUČNÍ NASTAVENÍ!!!!
5. Změnit autentizaci na Heslo a zabezpečený přenos
6. Rozšířené nastavení
7. Kliknout na OK
8. Přeskočit integraci
9. Schválit bezpečnostní výjimku
10. Následně odeslat sám sobě odesílací mail i na Thunderbirdu
11. Následně nám to tam hodí chybu, klikneme na OK
12. Překliknout na druhé okino a schválit bezpečnostní vjimku
12. Překliknout se zpět na psaní mailu a odeslat zprávu
13. Zkontrolovat, jestli nám zpráva přišla (nové zprávy uvidíme dole, ne nahoře)
—————
14. Následně v případě potřeby vytvoříme dalšího uživatele (na KERIU!) a následně ho vytvoříme i na Thunderbirdu. Na Keriu (serveru) vždy vytváříme jako první
CERBERUS:
1. U Keria se překliknout na služby
2. Je tam HTTP a zabezpečený HTTP
3. Změnit porty (HTTP z 80 na 83, zabezpečené HTTP ze 443 na 446)
4. Kliknout dole na “použít” a “restarovat” (vše proběhlo uspěšně)
4.5. Vytvořit si složku na místním disku v “C” – např. Cerberus (zatím s ní ani při instalaci nic dělat nebudeme)
5. Instalovat Cerberus
6. Udělat opět pravidla firewallu (tentokrát PORTY !!!!, ne program) (příchozí i odchozí – vše na povolit připojení)
7. Nechat to na TCP + Konkrétní místní porty (21,22) / u příchozího i odchozího je to stejné
8. Spustíme Cerberus, zvolíme “for personal use only”
9. Vytvoříme NOVÉHO uživatele pro Cerberuse -ideálně admina, ale je to jedno- (tentokrát to již s Keriem nesouvisí)
10. Home folder nastavíme na složku, kterou jsme vytvářeli
11. Dole pro admina zaškrtneme všechny okno pro user permission
12. Dále kliknout na Ne (po vyskakovacím okně), jinak se nám to bude načítat do nekonečna
13. Nastavit na dalším okně další password (který se stejně nikde nebude využívat)
14. Vše ostatní nechat a kliknout na finish
Vytvoření uživatele v Cerberusu:
Překliknout se do Users
Kliknout na “create a new user” ikonku vpravo nahoře
Dále vytvořit stejného admina, jako účet ve Windowsu (administrátorský), na kterým právě jsme
– Directory Path zase nově vytvořená složka Cerberusu
-Dole mu opět jakožto adminovi povolit zaškrtnou vše
– Dále vytvoříme dalšího uživatele (např. TCP Josfiek)
– Directory Path zase nově vytvořená složka Cerberusu
– Directory permissions tentokrát nechat na ty, která tam jsou (nevyabírat vše)
– Kliknouit na Save
– Následně se u klienta přihlásíme na klientského admina
– Spustíme WinSCP (u toho si firewally nenastavují)
– Po startu instalace WinSCP zadáme do Host name IP adresu serveru (pokud ji nevíme, půjdeme na serveru – cmd – a tam zadáme IPConfig)
– Nahoře jak je file protocol SFTP, tak toho tam nechat
– Port number se nechává
– User name a heslo zadáme toho z Cerberuse
– po vyskakovacím okně klikneme u vykřičřníku na “ano”
– TEĎ PO PŘIHLÁŠENÍ SI TO ZAVŘEME A NYNÍ SE VRHNEME NA ULOŽENÍ DAT UŽIVATELE
– při dalším kliknutí na WinSCP zadáme opět jméno toho z cerberuse (bez hesla)
– SITE NAME I FOLDER NECHÁME NA VÝCHOZÍ HODNOTY
– Klikneme na OK a na dalším okně zadáme HESLO
– Následně máme uživatele uloženého
– To stejné provedeme po přihlášení na druhého klienta na našem klient Windowsu
– opět přetáhneme WinSCP na plochu
– zadáme opět IP serveru (přihlásíme se na druhý učet, který jsme si tehdy vytvořili v Cerberusu) a celý postup opakujeme
– opět ho stejným způsobem saveneme
—————————————–
Nainstalujeme XAMpp (všechno proklikat)
Pokud nám zde před instalací naběhne žlutý trojuhelník (chyba s UAC nebo tak něco), není problém – ignorujme ji
Po nainstalování spustit Xampp (windows vlevo dole “XAmpp control panel”, kliknout na křížky a zvolit “yes” – nainstlovat první 2 služby
– U obout dát start (měly by fungovat)
– Po instalaci kliknout na první službu Apache, kliknout na Config, vybrat první možnost (httpd.conf)
– až se nám otevře soubor, změnit “listen 80” na “listen 8080”
– Nyní restartovat služby
– půjdeme do firewallu (změnit PORT, ne program) – vypnout služby xamppu během nastavování firewallu
– vše nechat, jen připsat do portu zminovaný 8080 (opět povolit u příchozího i odchozího)
– následně zapnout služby
– zadat do edge do url “localhost:8080”
– měl by tam být xampp
– pokud chceme kerio, tak jen “localhost:83”
WordPress:
((FIREWALL SE NEDÁVAL))
1. na místním disku C si najdeme xampp, htdocs a zde vytvoříme složku pro “wordpress” s názvem “wordpress” (s malým w)
2. maturita new iso, WordPress last, extrahovat do námi vytvořené složky na xamppu “wordpress”
3. Spustím znovu xampp
4. U MySQL služby klikneme na “admin” (druhá možnost)
5. potom, co se nám to neuspěšně otevře na edgi změníme na edgi nahoře url nadresu a přepíšene localhost na “localhost:8080” – zbytek url adresy necháme beze změny
6. Nahoře klikneme na databázi
7. Do jména datáze napíšeme “wordpress” a klikneme na vytvořit
8. latin1swerdish (necháme) a klikneme na vytvořit
9. edge můžeme zavřít
— pro jistotu restartujeme PC —
10. opět ho otevřeme, zadáme “ip adresu serveru”: 8080/wordpress”
11. Klikneme na složku wordpress
12. klikneme na lets´go
13. vše necháme, akorát změníme username na “root” a heslo zde nebude žádné
14. klikneme na “run installation”
15. zadáme libovolný název stránky, username libovolný (vytváříme zase nového na WordPress)
16. email např. z keria, ale je to jedno (může být libovolný)
17. Zbytek nechat a kliknout na “install wordpress”
(18. pžihlásit se, kliknout na sample page, sjet dolu a kliknout na “your dashboard”)
(19. změnit v dashboard v settings u wordpress address a site adress z localhost na ip serveru, dole kliknout na save changes)
20. změnit u klienta url adresu v edgi či firefoxu na “192.168.0.1:8080/wordpress/wordpress/wp-login.php” a tím se dostat na login stránku u klienta (PŘIHLÁSÍME SE NA ADMINA, STEJNĚ JAKO NA SERVERU)
VYTVOŘENÍ NOVÉHO UŽIVATELE VE WORDPRESSU:
1. Ve WordPress dashboard u serveru kliknout na users, add new
2. vyplnit údaje (včetně jména a přijmení), nesmí být 2 stejné adresy, u neadmina dole nechat “subscriber”, domenu nechat bez pridavku (staci napr. jen ucitelpedro, zbytek si wordpress doplni sam -.com-)
3. Když nám do prvotně u Edge (firefoxu) na druhém uživateli hodí edge error, jen se zkus prokliknout na dashboard a přes ni třeba na přihlašovací stránku
———————-
FIREMNÍ POLITIKA:
((FIREWALL SE NEDÁVAL))
0. U serveru si v active directory vytvořit uživatele / organizační jednotku v podobě pokusného králíka, na kterém to budeme zkoušet
1. U serveru vyhledat “Správa zásad skupiny”
2. Najít si skupinu s uživateli, kterým budeme dělat omezení (napr. v sekci skola to budou ZACI)
3. Klikneme na ni pravým tlačítkem, vytvořit objekt zásad skupiny, příslušeně pojmenovat
4. Pravé tlačítko, upravit
5. Zvolit konfigurace uživatele, zásady, šablony pro správu, zvolit příslušnou věc, dvojkliknout, překliknout na povolit (povolit zakázání), dát OK.
——————————————————–
ŠIFROVÁNÍ DISKŮ:
-VYPNETE PC
-KLIKNEME NA SETTINGS, DATA ENCRYPTION A NASTAVÍME (typ šifry -256 nebo -128 je jedno, případně dle zadání)
KLONOVÁNÍ
– PRAVÉ TLAČÍTKO, CLONE
Záhlaví a zápatí:
– kliknout na horní a dolní částobrazovky (záhlaví a zápatí)
– kliknout vlevo nahoře na “page number”
– zvolit bottom of page a plain (např.)
Záhlaví
-jen klikni nahoru a napiš jméno, ve všech nových stránkách ho automaticky budeš mít
Nadpisy
– jsou automaticky nahoře
Obsah
-kliknout nahoře na reference
– dát vlevo nahoře “table of content”
– vybrat třeba tu první
!!!! – dále používat nadpis u všech stránkách, jinak se nám do obsahu nepromítne !!!!”
“potom najet zpět na obsah, poklikat a dát update”
mělo by to tam být
OMEZENÍ MÍSTA (KVÓTY)
– Na serveru půjdeme do správce serveru, souborová služba a …., sdílené složky, scrollneme dolu na “kvóta” a nainstalujeme
– Následně se jen proklikat a kliknout na “nainstalovat”
-Instalační okno zavřeme, v levé horní tabulce vybereme, co cheme omezit (př. home)
– Následně zvolíme “konfigurovat kvótu” (ve stejném okně jako jsme scrollovali dolu) a nastavíme
– Na klientovi bychom ten daný disk / tu danou věc měli vidět omezenou
VYTVOŘENÍ TABULKY:
Na horních podsložkách zvolit Insert (vložit)
– Zvolit table (tabulku)
Více info ohledně toho, jak má tabulka (a další věci) vypadat zde na odkazu od Shuchého:
